sobota, 13 lutego 2016

Normy

”Żyłem, to wszystko. Źle czy dobrze, ale nie ode mnie to już zależało. Bo nie zawsze się żyje, jak by człowiek chciał, tylko jak się musi” mawia wybitny pisarz Wiesław Myśliwski. Ludzie każdego dnia są zmuszeni dostosować się do panujących w dzisiejszych czasach norm. Najlepiej jeśli porzuciliby swoją moralną piramidę wartości i żyli szablonowo - "tak jak wypada". Czy o to w tym wszystkim chodzi? Czy właśnie tak skonstruowany jest świat? Nie chce żeby tak było,a wy? Zawsze marzyłam o świecie, który będzie bezpieczny dla każdego... O świecie, w którym każdy znajdzie coś dla siebie i będzie mógł wyrażać siebie, ale nie krzywdząc przy tym nikogo. Taki świat jest niemożliwy do stworzenia. Każdy człowiek czerpie radość z czego innego. Dla jednych jest to muzyka, a dla drugich zabijanie, więc jaki w tym sens żeby uszczęśliwiać drugiego kosztem innego człowieka? 


Świat jest naprawdę bardzo, bardzo dziwny....

1 komentarz:

  1. Zgłasza się osoba, która nigdy nie umiała się dostosować do norm społecznych *podnosi łapkę* Masz rację, Milluś. Nie da się stworzyć takiego świata. Pozostaje nam tylko żyć na tym, na którym żyjemy i (skoro i tak nic nie da się zrobić) wyrażać sobą wszystko, co mamy do przekazania innym :)A to czy im się to podoba, czy nie, to już nie nasza sprawa >.>
    Nie wiem czy zamierzasz na tym blogu bawić się w takie durnoty, ale nominowałam cię do Liebster Award, więc jeśli chcesz to wbijaj po pytania ^^
    http://moje-opowiadanie-sk-i-nie-tylko.blog.onet.pl/2016/02/19/informacje-liebster-award-3/

    OdpowiedzUsuń